Ενώπιον
Του Α΄ Κλιμακίου του
Ελεγκτικού Συνεδρίου
(Δια της Γενικής
Διεύθυνσης Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα
Διεύθυνση Απονομής
Συντάξεων
του Ενιαίου Φορέα
Κοινωνικής Ασφάλισης )
Ένσταση
Του ………………………………………………………………………………………………
Πολιτικού συνταξιούχου με Α.Μ…………………………………
κατοίκου ……………………………………οδός …………………………………….αριθμός………….
Τ.Κ:……………..τηλέφωνο………………………………………………
Κατά
Της σιωπηρής απάντησης της Γενικής Διεύθυνσης Χορήγησης
Συντάξεων Δημοσίου Τομέα- Δ/νση Απονομής Συντάξεων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής
Ασφάλισης (ΕΦΚΑ Ν.4387/2016) με την οποία εκδηλώνεται στην από………………………………….
υποβληθείσα αίτησή μου άρνηση σε μένα, για την εφαρμογή, και στη δική μου
περίπτωση, της αριθ.3037/2018 απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου
Θεσσαλονίκης, που στηρίζεται στις αριθ.2287 και 2288 αποφάσεις του Συμβουλίου
Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές οι διατάξεις των
Ν.4051 και 4093 του 2012 και παράνομες οι περικοπές που επιβλήθηκαν στις κύριες
και επικουρικές συντάξεις και γι’ αυτό το λόγο ζήτησα να οριστεί η σύνταξή μου
στο ποσό που έπαιρνα πριν από την ισχύ των αντισυνταγματικών διατάξεων των ως
άνω αντισυνταγματικών νόμων 4051 και 4093 του 2012, να επαναχορηγηθούν τα δώρα
και το επίδομα αδείας και να μου επιστραφούν αναδρομικά όλα τα ποσά που
παράνομα έχουν παρακρατηθεί από τη σύνταξή μου.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Α. Με απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών (Διεύθυνση
Μεταβολών και Δειγματοληπτικού Ελέγχου επί των πολιτικών, στρατιωτικών και
πολεμικών συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους μειώθηκε η σύνταξή μου
από 1η Ιανουαρίου 2012 κατά 12%, για το λόγο ότι υπερέβαινε το ποσό
των 1,300 ευρώ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.4051/2012, ΦΕΚ
40/29-2-2012 Τ.Α’).
Με όμοια απόφαση μειώθηκε η μηνιαία σύνταξή μου σύμφωνα με
τις διατάξεις της Υποπαραγράφου Β3 του άρθρου πρώτου του Ν.4093/2012
(ΦΕΚ229/10-11-2012 Τ.Α’) αθροιστικά, ήτοι το άθροισμα των μηνιαίων συντάξεων
και μερισμάτων (κύρια, Γ.Λ. Κράτους, επικουρική ΤΕΑΔΥ-ΕΤΕΑΕΠ, μέρισμα ΜΤΠΥ) σε
ποσοστό ανάλογο του αθροίσματος αυτών από 1 Ιανουαρίου 2013 ήτοι 5%,10%,15%.
Β. Ακολούθως εκδόθηκε η αριθ.4327/2014 απόφαση της Ολομέλειας
του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία έγινε δεκτό ότι οι διατάξεις της
Υποπαραγράφου 7 του άρθρου Πρώτου Παρ. Γ του ως άνω Ν. 4093/2012 με τις οποίες
μειώθηκαν οι αποδοχές των ενεργεία δικαστικών λειτουργών, οι συντάξεις των
συνταξιούχων δικαστικών λειτουργών αναδρομικά από 1.8.2012, αντίκειται στις
διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος, σύμφωνα με τις
οποίες «οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη
ανάλογα με τη δύναμή τους» και ότι «Το Κράτος δικαιούται να αξιώνει από όλους
τους πολίτες την εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης»
αλλά και τις διατάξεις του άρθρου Πρώτου του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της
Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
(ΕΣΔΑ).
Γ. Από την παραπάνω απόφαση σαφώς προκύπτει ότι οι περικοπές
των συντάξεων που έγιναν σε άλλες κατηγορίες συνταξιούχων του Δημοσίου, όπως
και στη δική μου περίπτωση, ειδικότερα αυτές που επιβλήθηκαν με τις διατάξεις
της Β3 της παραγράφου Β΄. «Συνταξιοδοτικές Διατάξεις του Δημοσίου Υποπαράγραφοι
Β΄», είναι αντίθετες προς τις διατάξεις των άρθρων παρ. 5 και 25 παρ. 4 του
Συντάγματος για το λόγο ότι οι συνταξιούχοι του Δημοσίου, αποτελούν μια κατηγορία
πολιτών για τους οποίους ισχύουν ως προς ορισμένα συνταξιοδοτικά θέματα γενικής
φύσεως ίδιοι κανόνες, αφού οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου (άρθρο 4
παρ. 1 του Σ.). Είναι προφανές ότι η ίδια σκέψη ισχύει και για την εφαρμογή των
διατάξεων της Υποπαραγράφου Β3, των ως άνω 4051 και 4093/2012 νόμων και για
τους συνταξιούχους του Δημοσίου, πρώην δημοσίους υπαλλήλους.
Αυτό σημαίνει την ισότητα των Ελλήνων Πολιτών έναντι του
νόμου αλλά και την ισότητα του νόμου έναντι αυτών. Άλλωστε δεν επιτρέπεται η επιλεκτική
επιβάρυνση συνταξιούχων του Δημοσίου, τέως διοικητικών υπαλλήλων, τέως
εκπαιδευτικών λειτουργών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των
οργάνων γενικά και στελεχών της Δημόσια διοίκησης με σκοπό την αποκατάσταση της
δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας και την έξοδο από την οικονομική κρίση.
Δ. Με τις διατάξεις του άρθρου Πρώτου του Πρώτου πρόσθετου
Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ που έχει αυξημένη τυπική έναντι των κοινών νόμων, ισχύ
σύμφωνα με το άρθρο 28 του Συντάγματος, κατοχυρώνεται ο σεβασμός της περιουσίας
προσώπων, την οποία μπορεί να στερηθεί μόνο για λόγους δημόσιας ωφέλειας και
υπό δίκαιους όρους που πρέπει να αναφέρονται και να ορίζονται στο νόμο. Στην
έννοια της περιουσίας περιλαμβάνονται όλα τα δικαιώματα «περιουσιακής φύσεως»
ως και τα «κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα» προστατεύονται έτσι και τα ενοχικά
περιουσιακά δικαιώματα, στα οποία περιλαμβάνονται και τα ποσά συντάξεων σε
βάρος του Δημοσίου την είσπραξη των οποίων στερούνται οι Έλληνες συνταξιούχοι,
τέως δημόσιοι υπάλληλοι, με τις διατάξεις των προαναφερθέντων νόμων 4051 και
4093/2012.
Οι περικοπές αυτές είναι αντίθετες προς τις παραπάνω
διατάξεις, γιατί δεν αιτιολογείται ότι η μη είσπραξη των ποσών των συντάξεων
οφείλεται σε λόγους δημοσίας ωφέλειας και ότι υπάρχει υπαιτιότητα συγκεκριμένων
κατηγοριών συνταξιούχων του Δημοσίου, όπως είναι και η δική μου περίπτωση, που
να δικαιολογεί τη μείωση της σύνταξής μου.
ΛΟΓΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΩΣ
Την απάντηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Ενιαίου Φορά Κοινωνικής
Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)με την οποία απορρίφθηκε
το αίτημά μου, προσβάλλω ενώπιον του Κλιμακίου Σας, αφού έχει εκτελεστικό
χαρακτήρα λόγω της ουσιαστικής κρίσης του για τους παρακάτω ορθούς βάσιμους και
νόμιμους λόγους:
1. Στις προαναφερθείσες αποφάσεις της Ολομέλειας του Ε.Σ. και του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης έγινε
δεκτό ότι οι μειώσεις των συντάξεων των νόμων 4051 και 4093/2012 αφορούν
ευρύτερο κύκλο προσώπων του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.
Επομένως σαφώς συνάγεται ότι έχει εφαρμογή και για όλους τους
πολιτικούς συνταξιούχους του Δημοσίου που συνταξιοδοτούνται με τις διατάξεις
του Α.Ν. 1854/1951 «περί απονομής των Πολιτικών και Στρατιωτικών Συνταξιούχων»
όπως τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα και κωδικοποιήθηκαν με το
Π.Δ. 169/2007, χωρίς διακρίσεις για τους υπαλλήλους και λειτουργούς του
Δημοσίου και στρατιωτικούς και ότι οι συνταγματικές διατάξεις αφορούν και οι
άλλες κατηγορίες συνταξιούχων του Δημοσίου για την εφαρμογή της αριθμ.
4327/2014 απόφασης της Ολομέλειας του Ελ. Συνεδρίου και της αριθ.3037/2018 του
Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, που αφορά συνταξιούχο του ιδιωτικού
τομέα.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω κακώς απορρίφθηκε το αίτημά μου
από την αρμόδια Διεύθυνση Συντάξεων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, χωρίς
να αντικρούσει, όπως είχε υποχρέωση τους νομίμους λόγους που αναφέρονται στη
σχετική αίτησή μου και να οριστεί η σύνταξη μου στο ποσό της σύνταξης που
έπαιρνα πριν από την ισχύ των ως άνω αντισυνταγματικών νόμων 4051 και
4093/2012.
2. Με την έκδοση των αριθ. 2287 και 2288/2015 αποφάσεων της
Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας έγινε δεκτό ότι οι διατάξεις των Ν.
4051/2012 και 4093/2012 που περικόπτουν
για «πολλοστή» φορά στα πλαίσια εφαρμογής των Μνημονίων κάθε είδους
κύριες και επικουρικές συντάξεις είναι αντισυνταγματικές και αντίθετες ως προς
το άρθρο Πρώτο του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης
Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), για τους λόγους που αναφέρονται σ’ αυτές τις
αποφάσεις, οι οποίες αφορούν τις περικοπές των κύριων και επικουρικών συντάξεων του ιδιωτικού και του ευρύτερου Δημοσίου
Τομέα (ΔΕΚΟ).
3. Από την αριθ. 3037/2018 απόφαση του Διοικητικού
Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, η οποία αφορά συνταξιούχο του ιδιωτικού τομέα έγινε
δεκτό ότι οι μειώσεις της σύνταξής του κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των νόμων
4051 και 4093 του 2012 είναι παράνομες λόγω της αντισυνταγματικότητας των
διατάξεων αυτών των νόμων.
Εφ’ όσον επομένως οι περικοπές των συντάξεων κύριων και
επικουρικών έγιναν με τις ίδιες διατάξεις των Ν. 4051/2012 και 4093/2012 που
κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές και προσκρούουν στις διατάξεις του άρθρου πρώτου
του πρώτου πρόσθετου πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και αφορούν ευρύ κύκλο προσώπων έχουν
εφαρμογή και στη δική μου περίπτωση για το λόγο ότι με τις ίδιες διατάξεις
περιεκόπησαν για πολλοστή φορά οι συντάξεις μου κύριες και επικουρικές.
Συνακόλουθα όλων των προεκτεθέντων πρέπει να ακυρωθεί ως
πρόδηλα αβάσιμη και παράνομη η απορριπτική απάντηση και κρίση της αρμόδιας
Διεύθυνσης Απονομής Συντάξεων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης γιατί
αντίκεινται και στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 και 25 παρ. 4 του
Συντάγματος και 1 του Π.Π.Π. της ΕΣΔΑ, το δε Δικαστήριο Σας ν’ αποφανθεί υπέρ
της καταβολής της σύνταξης που δικαιούμαι λόγω της αντισυνταγματικότητας των νόμων
4051 και 4093/2012.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Ζητώ την παραδοχή της υπό κρίση ένστασης μου και το Δημόσιο
να υποχρεωθεί να ορίσει το ποσό της σύνταξης που δικαιούμαι αναδρομικά πριν την
εφαρμογή των Ν.4051 και 4093/2012.
Αθήνα …………….……/2019
Ο/Η Ενιστάμενος/νη
Συνημμένα:
Παράβολο 20 ευρώ υπέρ
του Δημοσίου